سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دوستی خدا را جُستم و آن را در دشمنی با معصیت کاران یافتم . [امام صادق علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

دبیرکل حزب الله لبنان دیشب در کنفرانس خبری که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در حال برگزاری است، جزئیات دخالت‌ صهیونیست‌ها در ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان را فاش کرد.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: امروز مطالبی را بیان می‌کنم که به کمک آن آفاق جدیدی در رابطه با تحقیقات مربوط به ترور رفیق حریری گشوده و به اتهام دشمن اسرائیلی در ترور حریری استناد خواهد شد.

بخش های مهم سخنان دبیرکل حزب الله لبنان به نقل از فارس در ادامه می آید:

*شدر دیداری که با مقامات دستگاه اطلاعاتی سوریه بعد از واقعه 1993 داشتم . داخل پرانتر می‌گویم (ژنرال حسن سلامی که استخوان‌هایش هم پودر شده بود و ایشان را کشته بودند). ژنرال قاضی از مقامات اسخباراتی سوریه که در زمان مرحوم "حافط اسد " این مطالب را آن زمان به من منتقل کرد. 

* در آن جلسه مقرر شد که من با ژنرال "عماد علی " دیدار داشته باشم. مواردی مطرح شد که الان مورد نظر ما نیست. در آن موقع "عماد ابو حسن " آزاد شد به عبارتی موضوع حل و فصل شد. پس از آن قضیه در سال 1999 نیروهای امنیتی مقاومت تواستند فردی را برای صهیونیست‌ها در جنوب بیروت در ضاحیه جاسوسی می‌کرد بازداشت کنند. این جاسوس نامش "احمد نصر الله " بود که نیروهای مقاومت توانستند وی را به جرم جاسوسی و فیلمبرداری بازداشت کنند. 

* در حال حاضر به دلیل ضیع وقت بعدا برخی اعترافات وی را بیان می‌کنم.احمد نصرالله اعتراف کرد که با صهیونیست‌ها ارتباط داشته و برخی اسامی همانند "عماد مغنیه را نام برد و تاکید کرد که به صهیونیست‌ها اطلاعات نادرست داده و مطالبی کاملا غیر واقعی برای آنها فرستادم. این جاسوس همچنین اعلام کرد که با مرحوم رفیق حریری تماس گرفته و به وی به دروغ گفته است که حزب الله برای ترور شما برنامه‌ریزی کرده است. این در حالی است که در جلسه‌ای که در سوریه برگزار شده بود به افرادی به شهید عماد مغنیه اطلاع داده بود که اشخاصی از صهیونیست‌ها برای ترور "بهیه حریری " از نزدیگان رفیق الحریری نیز برنامه‌ریزی کرده بودند. 

* من در آن برهه نوارهای ویدئویی مربوط به "احمد نصرالله " را در اختیار سوری‌ها قرار داده بودم. این در حالی است که این شخص پس از مدتی که البته من دلایل آن را نمی دانم از زندان دولت سوریه فرار کرد و به فلسطین اشغالی رفت که البته ما اطلاع بیشتری از جزئیات آن در اخیتار نداریم. این جاسوس هم‌اکنون در فلسطین اشغالی در کنار خانواده خود زندگی می‌کند این اولین نکته‌ای است که این جاسوس با حمایت صهیونیست‌ها وارد عمل شد و به مرحوم شهید رفیق الحریری معلوماتی اشتباه داد و مدعی شد که حزب الله قصد داشته که حریری را ترور کند.


*اسرائیل از سپتامبر سال 1993 تلاش می‌کرد تا رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان را متقاعد کند که حزب‌الله قصد ترور او را دارد.
 
*بشار اسد رئیس جمهور سوریه به من اطلاع داد که یکی از سران عرب به او گفته است، آمریکایی‌ها با ادامه حضور نیروهای این کشور در لبنان مخالفت نمی کنند به شرط اینکه حزب الله و اردوگاه آوارگان فلسطینی خلع سلاح شوند.
 

* پیش از ترور رفیق حریری اسرائیل از مزدورانش خواسته بود، اوضاع و تحولات در اطراف منزل نخست وزیر سابق و فرمانده ارتش لبنان را بررسی کنند.

* جاسوسانی که در لبنان بازداشت شده‌اند به بمب گذاری، ارتباط و تماس با اسرائیل و کارگذاشتن دوربین اعتراف کرده‌اند. 
* سعید علم از جاسوسان اسرائیلی اعتراف کرده است اسرائیل از او خواسته بود به زمان‌های دیدار سعد حریری در منزل سمیر جعجع [رئیس نیروهای لبنانی] پی‌ببرد.

*شواهد نشان می‌دهد بمبی که در سال 2005 حریری را به شهادت رساند، بمبی اسرائیلی بوده است. 

* "محمود رافع " جاسوس اسرائیلی است که از سال 1993 فعالیت جاسوسی خود را برای رژیم‌صهیونیستی آغاز کرد و در سال 2005 دستگیر شد. وی در اعترافات خود به عملیات‌های بمب‌گذاری اعتراف کرد که به شهادت "علی دیب " و " جهاد جبرئیل " و دو نفر دیگر منتهی شد. وی همچنین در جاسازی بمب‌های دستی در سال‌های 1999 و سال 2005 اعتراف کرده است. 

* این جاسوس به بمب‌گذاری در برخی مناطق حساس لبنان اعتراف کرده است. وی در سال 2005 در منطقه "ظهرانی " بمب‌گذاری کرده بود که این بمب توسط ارتش لبنان شناسایی شد و آن بمب عمل نکرد. اما سوالی که مطرح است این است که این جاسوس با این بمب قصد ترور چه کسی را داشت و بمبی که وی جاسازی کرده بود بسیار دقیق و حساس بود و صددرصد ساخت اسرائیل بوده و کارشناسان فنی ما نیز این موضوع را تایید کرده‌اند که این بمب ساخت تل‌آویو بوده است. این شواهد نشان می‌دهد بمبی که در سال 2005 "رفیق حریری " نخست وزیر سابق لبنان را به شهادت رساند، بمبی اسرائیلی بوده است چون هیچ دولت دیگری توانایی ساخت اینگونه بمب را نداشته و کارشناسان فنی ما نیز این موضوع را تایید کرده‌اند. 

* محمود رافع اعتراف کرده است که گروهی از اسرائیلی را در داخل لبنان مورد استقبال قرارداده و با آنها ملاقات‌هایی داشته است.کاملا واضح است که اسرائیلی‌ها در دیدار با رافع، وی را توجیه کرده‌اند که چگونه بمب را جاسازی کند. 

* "ناصر نادر " که در سال 1965 متولد شده یکی دیگر از جاسوسان رژیم صهیونیستی است که از سال 1996 تا سال 2009 فعالیت جاسوسی خود را برای رژیم صهیونیستی انجام می‌داده است. وی در ترور شهید "خالد العوانی " نیز مشارکت داشته است. 

*"فیصل مقداد " یکی دیگر از جاسوسان رژیم صهیونیستی بود که در این کنفرانس مطبوعاتی ماهیت کامل وی آشکار شد. مقداد از سال 2003 تا 2006 به فعالیت جاسوسی برای اسرائیل می‌پرداخته است. وی در اعترافات خود تایید کرده است که از طریق دریا مواد منفجره و مواد مورد نیاز را به داخل لبنان منتقل می کرده است و همچنین کیف‌های سیاه و مواد پشتیبانی دیگری را نیز به داخل لبنان منتقل کرده است. 


* این جاسوس با فاصله چند هفته از ترور رفیق حریری تحرکاتی را در لبنان داشته است. واضح است که صهیونیست‌ها از طریق این جاسوسان مواد منفجره را به داخل لبنان منتقل کرده است.
 

*"ادیب علم " یکی دیگر از جاسوسان رژیم صهیونیستی است که مشخصات وی در این کنفرانس مطبوعاتی آشکار شد. وی که متولد سال 1942 است، فعالیت جاسوسی خود را از سال 1992 آغاز کرد و تا سال 2009 و تا هنگام دستگیری به فعالیت خود ادامه می‌داد. وی اعتراف کرده است که از راه‌ها و مناطق مختلف و سواحل لبنان اقدام به تصویر بردای کرده است.وی برای انجام عملیات ها با اسرائیل در ارتباط بوده و برخی تجهیزات اطلاعاتی را به داخل لبنان منتقل کرده است. 

* اسرائیل از طریق جاسوسان خود امکانات فنی و ارتباطی را داخل لبنان می‌کرد تا در هر ترور اطلاعات کافی در اختیار داشته باشد.
*صهیونیست‌ها کاملا بر لبنان مسلط هستند، اسرائیل از طریق جاسوسان خود امکانات فنی و ارتباطاتی را داخل لبنان کرده است تا بتواند مکالمات را شنود کرده و اطلاعاتی را جمع‌آوری کند تا در هر ترور اطلاعات کافی در اختیار داشته باشد و جاسوسان اسرائیلی که در مخابرات بوده‌اند، کاملا این موضوع را تایید کرده‌اند.
 

* موضوع بعدی که می‌خواهم درباره آن صحبت کنم، درباره جمع‌آوری اطلاعات اسرائیل از طریق هوا است. اسرائیل از طریق هوا کاملا بر لبنان مسلط است و همه می‌دانند که اسرائیل هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته‌ای در اختیار دارد و اسرائیل یکی از مهمترین دولت‌های سازنده هواپیماهای شناسایی است و حتی این هواپیماها را به برخی از کشورها صادر می‌کند. رژیم‌صهیونیستی کاملا مناطق لبنان را تحت نظر و تصویربرداری دارند.شناسایی از طریق هوا برای اسرائیل مهم و راهبردی است و من می‌خواهم چیزهایی را افشا کنم که شاید مربوط به محافل سیاسی نباشد و بیشتر برای روشنگری افکار عمومی باشد.

*قبل از سال 1997 از طریق فعالیت‌های سری، برادران ما توانستند خط ارسال فنی یک هواپیمای شناسایی اسرائیل که تلاش می‌کردند تصاویری از مناطق عملیاتی اسرائیل را مخابره کند، شناسایی کنند و حزب‌الله لبنان توانست با عملیات فوق سری آن تصاویر را دریافت کند و این اقدام جوانان لبنانی است که از دانشگاه‌ها لبنان فارغ‌التحصیل شده‌اند. در ابتدا نقشه‌خوانی و خواندن این فیلم‌ها برای ما آسان نبود چرا که ما در آن مقطع دانش کافی برای نقشه‌خوانی نداشتیم و نمی‌توانستیم آن نقشه‌ها را با نقشه‌های ماهواره‌ای تطبیق دهیم، این کار دشوار نیازمند امکانات فراوانی است همچنین در آن مقطع ما نتوانستیم تمام اطلاعاتی که هواپیمای شناسایی اسرائیل برای تل‌آویو ارسال کرد را دریافت کنیم و فقط یک مجموعه از فیلم‌ها را دریافت کردیم، بعد از این عملیات،‌اسرائیلی‌ها اقدامات محافظه‌کارانه را شروع کردند. پس از آن اسرائیل اطلاعات خود را از طریق کد و رمز منتقل می‌کرد. *تصاویری که عرض کردم برادران ما در حزب‌الله توانستند شناسایی کنند مربوط به سواحل بود و تصاویری در مناطق جنگلی و کوهستانی بود. ابتدا نفهمیدیم تصاویر مرتبط به کجاست، برخی جوانان متخصص جنوب را دعوت کردیم تا درباره این تصاویر به ابراز نظر بپردازند تا بفهمیم اسرائیلی‌ها از کجا قصد داشتند به تصویربرداری بپردازند.برای درک این موضوع چندین کمین در مناطقی که فکر می‌کردیم از آنجا تصویربرداری شده است ایجاد کردیم تا بتوانیم مسیر هواپیماهای شناسایی را بفهمیم. در آن عملیات‌ها و کمین‌ها تعدادی از رزمنده‌ای ما شهید شدند و حتی ما تصویربرداری از بالگرد صهیونیست‌ها داریم که به منطقه درگیری آمد تا نظامیان زخمی شده را منتقل کند. 

* این تصاویر چه چیزی را نشان می‌دهد،‌تصاویر مربوط به سال 1997 بود. بر اساس اطلاعاتی که ما به دست آوردیم، به نظر می‌رسد این تصاویری که مربوط به هواپیمای شناسایی اسرائیلی است و نیروهای حزب‌الله توانستند به آن دست پیدا کنند، قبل از ترور رفیق حریری بوده است. ما تصاویری از هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی داریم که در آن تصاویر هواپیماها به دقت رفت‌وآمد خودروها و حتی مردم را تصویربرداری کرده‌اند.

*در طول سال‌های اخیر ابتدا انگشت اتهام به سوی سوریه رفت، سپس 4 افسر لبنانی دستگیر شدند و مدتی بعد آزاد شدند و بعد نیز انگشت اتهام به سوی دیگر نشانه گیری شد. همانطور که در سخنرانی قبلی گفتم،‌ما یک گروه ویژه در حزب‌الله لبنان تشکیل دادیم. بعد از دستیابی به اطلاعات از طریق جاسوسان، فرضیه دست داشتن اسرائیل در ترور رفیق‌حریری تقویت شد. بعد از شناسایی و دستگیری عوامل جاسوسی رژیم‌صهیونیستی،‌ این رژیم اقدام به اتخاد اقدامات احتیاطی بیشتری کرد و حتی تعدادی از جاسوسان رژیم‌صهیونیستی نیز از دست نیروهای امنیت فرار کردند. حزب‌الله دارای بایگانی است که در آن اسناد و مدارک را نگه‌داری می‌کند. 

* من دوست دارم نقشه مسیری را که رفیق‌حریری در آن تردد می‌کرد را به شما نشان دهم و سپس نقشه هواپیماهای شناسایی رژیم‌صهیونیستی را به شما نشان دهم که آنها چگونه مسیر تردد حریری را کنترل می‌کردند تا امکان ترور را فراهم کنند. اگر این اطلاعات که به آنها رسیدیم را در کنار مطالبی که در آرشیو داریم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که تمرکز ماموریت هواپیماهای شناسایی رژیم‌صهیونیستی در جمع‌آوری اطلاعات از شهر بیروت بوده است. 

* مسیر حرکت رفیق حریری از کاخ نخست وزیری تا تفریح‌گاه وی در خارج از بیروت،‌ مسیری بود که توسط هواپیماهای شناسایی رژیم‌صهیونیستی کاملا بررسی شده بود. آنها نیاز داشتند تا اطلاعات دقیق‌تری داشته باشند. وقتی همه این اطلاعات را کنار هم قرار می‌دهیم پازل ترور رفیق‌حریری کامل می‌شود. 

* با مشاهده این تصاویر، یک سئوال کلیدی مطرح می‌شود و آن این است که در تمام مناطق تصویربراداری شده توسط هواپیمای اسرائیلی، نیروهای حزب الله هم در آن مناطق حضور دارند. 

* در این مناطق و به طور مشخص‌تر ناحیه مورد نظر این فیلم، منطقه‌ای است که در آن برخلاف تصاویر قبلی هیچکدام از رزمندگان یا رهبران مقاومت در آنجا حضور نداشتند. این مطلب نشان می‌دهد که هواپیمای شناسایی اسرائیلی به دنبال هدف دیگری در این منطقه غیر از رزمندگان مقاومت و حزب الله بوده است.

*با توجه به تمرکز تصاویر گرفته شده بر روی راه‌ها و خیابان‌ها، این مطلب حاکی از آن است که اسرائیلی‌ها به دنبال آن بوده‌اند که بدانند خیابان‌های مذکور چه ویژگی‌هایی داشته و چه پیچ و خم‌ها و ابعادی دارد. بر این اساس، صهیونیست‌ها کاملا به دنبال چگونگی رفت‌و‌آمد "رفیق‌حریری " به گردشگاه خود بوده‌اند.

*موضوع بعدی "جهت حرکت " هواپیماهای جاسوسی اسرائیلی در روز ترور رئیس حریری است. به نظر می‌رسد این موضوع به عنوان شاهد و سندی مبنی بر دست‌داشتن تل‌آویو در ترور رفیق حریری مطرح باشد. بر اساس اطلاعاتی که نزد ماست، اسرائیلی‌ها از سال 2005 تحرکات مشکوک و مرموزی را شروع کرده بودند که به نظر می‌رسد این اطلاعات توان آن را دارد تا مسیر پرونده ترور حریری را تغییر دهد. بر اساس این تصاویر، هواپماهای "آواکس " رژیم صهیونیستی بر روی شهر "صیدا " پرواز می‌کرده‌اند.


 نوشته شده توسط هادی در سه شنبه 89/5/19 و ساعت 9:30 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

هادی
هادی
شهادت هنر مردان خداست

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 19
مجموع بازدیدها: 138430
فهرست موضوعی یادداشت ها
انتخابات[4] . مکتب ایران و مکتب اسلام[3] . نابغه منوریل . نشانه های ماسونی در جام جهانی2010 . نمادهای ماسونی - مشهد مقدس! . هواپیمای جاسوسی "RQ170" . هولوکاست . یگان ویژه و ناکامی دراویش . یهود و یهود ستیزی . امام خمینی (ره) . بررسی ساختاری، یک خانواده محترم،‏ . بسیج دانشجویی . بنیاد شهید . پروژه 450 میلیون یورویی کیش . تخریب میدان انقلاب و مجسمه خروش ملت ایران . جریان یهودی سازی بازی لاکسر . حاشیه های تلخ از راهپیمایی با شکوه مردم تهران . حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به سه استفتاء . داعش،‌ عراق، تروریست . راهپیمایی روز قدس، سبزپوشان . ستارگان دو کوهه . سران فتنه - شهید . سید حسن نصراله، رفیق حریری، موساد . سیدحسن خمینی مصطفوی . سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان . شهدای اغتشاشات . شهرام جزایری و 98 میلیارد جزای نقدی . شهرداری تهران . شیخ اصلاحات . عاملین بمب گذاری حسینیه سیدالشهداء . عماد المغنیه . قبر «آمن‌هوتپ» . قربانیان ازلی . قیمت سیم کارت و خدمات، نسل سوم تلفن همراه، . کاهش خدمت سربازی . گروهک تروریستی . مشایی و جاسوسان بهایی . مشایی، عزل و نصب های اخیر، رئیس جمهور .
جستجو در صفحه

لینک دوستان
عاشق آسمونی
حقیقت مجازی
لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی)
دکتر رحمت سخنی
آخرالزمان و منتظران ظهور
یا امیر المومنین روحی فداک
.::نهان خانه ی دل::.
منجی بشر
..::* حامیان ولایت *::..
دوازدهمین سوارسرنوشت
امام مهدی (عج)
سکوت سبز
بوی سیب
موسسه موشن کپچرشهید آوینی
سرگرمی اطلاع رسانی شمیم یاس
اصل 110، اصل ولایت فقیه
«نجوای شبانه»
رایحه ظهور به مشام می رسد! از کجاست؟
من الغریب الی الحبیب
توشه آخرت
م ح ب ت
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
منتظرالمهدی
سردار شهید آقا مهدی زین الدین
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
سرود عرش
حاج رضوان
مرزداران عشق(ایران)
شقایق
در حسرت شهادت
شهید امر به معروف ونهی از منکر غلام رضا زوبونی
خورجین عشق
بر و بچه های ارزشی
سرزمین جالب و دیدنی...!!!
فاو.سرزمین رهایی
محمد شادانی
زازران همراه اخر
سلام بر عزیز دل حیدر
هامون و تفتان
دهاتی
شهید کریم برگی
وبلاگ شمیم انتظار
دو رکعت بندگی
اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای
یکی بود هنوزهم هست
دوستان کهن
جانم فدای رهبر
اللهم عجل لولیک الفرج...
افکارسادات افغانستان
صراط
غلط غولوت
فرهنگی وهنری ودانشجویی
فانوس
در تمنای وصال
واحد کرانه گمنام
به نام شهیدان خدایی
عاشقان علی و فاطمه
گوی و میدان
سرای حقیقت
اذله علی المومنین اعزه علی الکافرین .آیه 54 سوره مائده
سیمرغ
واژه های نارنجی
شهید دکتر مصطفی چمران
سردار شهید حسن خرازی
پایگاه تلاوت قرآن کریم
سردارشهید کاوه
باغ سیب سارنا
گرداب
خبرگزاری افق
جهان نیوز
رجانیوز
جوان آنلاین
عشق معنوی1
گامی به سوی بصیرت
سردار شهید مهدی زین الدین
سایت تخصصی دین پژوهی و فرقه شناسی
دانشنامه دین اسلام
یادداشتهای بی تکلف
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو