سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دشمن ترینِ مردم نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، کسی است که به ناحق، پشت مسلمانی را برهنه کند [و بر آن تازیانه زند] و کسی است که به ناحق، کسی را که وی را نزده است، بزند یا آن را که قتلی مرتکب نشده است را بکشد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 12

پدر شهید «یعقوب بروایه» از شهدای پس از انتخابات با بیان اینکه مردم نباید فریب سران فتنه را بخورند، گفت: سران فتنه و ضدانقلابیون باید جوابگوی خون فرزند بی‌گناهم باشند.

عبدالزهرا بروایه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: شهید یعقوب بروایه، دوره ابتدایی را در روستای بروایه تحصیل کرد و برای تحصیل در مقطع راهنمایی به دهستان الهایی رفت و سپس مدرک دیپلم را در شهر اهواز گرفت.
پدر شهید «یعقوب بروایه» بیان داشت: وی مدرک لیسانس را از دانشگاه اراک گرفت و بعد از آن در دانشکده هنر و معماری دانشگاه تهران در رشته نمایش ادامه تحصیل داد و علاوه بر تحصیل، در پایگاه‌های مقاومت بسیج فعالیت می‌کرد.
وی اضافه کرد: شهید در سال گذشته دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد رشته هنر بود؛ قبل از انتخابات به پسرم گفتم «تهران برای انتخابات وضعیت خوبی ندارد و به اهواز برگردد» ولی او گفت «23 خرداد امتحان دارم و نمی‌توانم به اهواز بازگردم».

پدر شهید 26 ساله «یعقوب بروایه» اضافه کرد: منزل شهید یعقوب در خیابان اسکندری شمالی بود و او ساعت 9:30 صبح 23 خرداد برای امتحان به دانشگاه رفت و ساعت 15:30 با او تماس گرفتم و گفت «پدر! من الان دانشگاه هستم و امتحانم را دادم؛ خیابان شلوغ شده و منتظرم خیابان‌ها کمی آرام شود تا با ماشین به خانه بروم».
وی بیان داشت: آن روز شهید امتحان درس معارف اسلامی داشت که بعدها استاد این درس، برگه امتحانی او را به ما داد که شهید مطالب جالبی را در آن برگه نوشته بود.
بروایه بیان داشت: شهید ساعت 16:30 با ما تماس گرفت و گفت «الان نزدیک میدان آزادی هستم و از کوچه و پس کوچه‌ها سعی می‌کنم خودم را به منزل برسانم» بعد از این تماس تلفنی هر چقدر به وی زنگ زدیم، جواب نداد.
وی بیان داشت: ساعت 18 دوباره با شماره شهید یعقوب تماس گرفتم و یک پسر کم سن و سال تلفن را جواب داد و زود قطع کرد سپس با دوستان و همراهان شهید تماس گرفتم و آنها هم از پسرم خبر نداشتند تا ساعت 10 شب هر چقدر تماس گرفتیم، از شهید خبری نبود.
پدر شهید «یعقوب بروایه» ادامه داد: از وضعیت پسرم هیچ گونه اطلاعی نداشتم، شب 24 خرداد بلیط هواپیما گرفتم و از اهواز خودم را به تهران رساندم و به همراه پسر و برادرم برای پیدا کردن شهید یعقوب به تمام بیمارستان‌های تهران رفتیم تا 2 روز موفق نشدیم اثری از یعقوب پیدا کنیم تا اینکه پس از 2 روز شهید را در بیمارستان لقمان حکیم ملاقات کردیم که متاسفانه بر اثر اصابت تیر به ناحیه سر شهید، وی دچار ضربه مغزی شده و به حالت کما رفته بود.
بروایه گفت: بعد از پرس و جو به ما گفتند که شهید را از سر خیابان اسکندری به بیمارستان لقمان حکیم تحویل داده بودند و به محل حادثه رفتیم و فردی که شاهد عینی این جریان بود به ما گفت «این جوان کوله پشتی به همراه داشت و مردی که کت و شلوار بر تن داشت با یک سلاح بی‌صدا و از فاصله نزدیک به طرف او شلیک کرد».
پدر شهید «یعقوب بروایه» ادامه داد: از طرف دیگر پلیس آگاهی هم به ما اعلام کرد که از فاصله 2 متری به شهید شلیک شده و صحت حرف آن فرد به من ثابت شد.
وی ادامه داد: حدود یک هفته در بیمارستان بودیم و تمام مأموران نیروی انتظامی و افرادی که در بیمارستان حضور داشتند با ما همکاری خوبی داشتند.
بروایه در خصوص مسببان شهادت «یعقوب بروایه» بیان داشت: در این قضایا عناصر ضدانقلاب سوءاستفاده کردند؛ زمانی که در بیمارستان بودم عده‌ای از سوی بی‌بی‌سی و العربیه آمدند تا با من مصاحبه کنند ولی من قبول نکردم.
وی در خصوص کسانی که فضای متشنج بعد از انتخابات ریاست جمهوری را ایجاد کردند، اظهار داشت: کسانی که به این انقلاب اسلامی بدبین هستند و نمی‌خواهند این انقلاب جلوه‌ای داشته باشد، این کار را انجام دادند و فرزندان بی‌گناه این مملکت را کشتند.
پدر شهید «یعقوب بروایه» با اشاره به کسانی که مدعی تقلب در انتخابات بودند، اضافه کرد: در مملکت ما مقام معظم رهبری و قانون برای تشخیص دادن تقلب در انتخابات وجود دارد، دلیلی نداشت که این افراد در خیابان‌ها لشکرکشی کنند و جوانان این مملکت را به شهادت برسانند.
وی با تأکید بر اینکه مملکت ما قانون دارد، افزود: فرزند من برای ادامه تحصیل در روستاها درس خواند و با تمام مشکلاتی که بر سر راهش بود تحصیلات خود را ادامه داد و در آخر کسانی که دنبال کرسی قدرت می‌گشتند، فتنه‌ای را به پا کردند و فرزند من نیز بی‌گناه به شهادت رسید.
بروایه با بیان اینکه شهید «یعقوب بروایه» در تاریخ هفتم تیر به شهادت رسید و در روستای بروایه تدفین شد، ادامه داد: از مسببان این قضیه و سران فتنه و از ضدانقلابیون شکایت کردم، کسی که فرزند مرا به شهادت رسانده باید جواب بدهد.
وی با اشاره به اینکه سران فتنه به نتیجه نخواهند رسید، افزود: در روزهای نخستین شهادت پسرم، موسوی پیام تسلیت برای ما فرستاد و من به آنها گفتم بنده، موسوی و پیام تسلیت او را قبول ندارم به هر حال ما رأی خودمان را دادیم ما فرزندان نظام مقدس اسلامی هستیم و فرزند همین انقلاب هستیم و آنها دنبال کسانی دیگر بروند.
پدر شهید «یعقوب بروایه»، با بیان اینکه کارهای سران فتنه برای ملت آشکار است و آشکارتر نیز می‌شود، خاطرنشان کرد: چهره این افراد برای مردم شناخته شده است و عده کمی هستند که فریب این افراد را می‌خورند؛ سران فتنه بدانند کارهایشان به هیچ‌وجه به سرانجام نخواهد رسید.
بروایه یادآور شد: از ملت ایران می‌خواهم فریب حرف‌های عناصر ضد انقلاب و ضد نظام اسلامی را نخورند؛ این افراد می‌خواهند با اسلام بازی کنند و از خداوند می‌خواهم هیچ‌وقت این انقلاب را از دست ندهیم زیرا از دست دادن انقلاب اسلامی پشیمانی سنگینی را به بار خواهد گذاشت.
وی در پایان بیان داشت: خداوند حافظ و نگهدار مقام معظم رهبری باشد تا ایشان مثل همیشه مدبرانه عمل کنند و نظام مقدس اسلامی را از هر آسیبی مصون بدارند.
شهید «یعقوب بروایه» در روستای بروایه واقع در 25 کیلومتری جاده اهواز ـ اندیمشک به همراه 3 خواهر و 4 برادر زندگی می‌‌کرد.
پدر این شهید 26 ساله در زمین‌های کشاورزی فعالیت می‌کند و علاوه بر آن از نیروهای فعال بسیج و کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است.


 نوشته شده توسط هادی در سه شنبه 89/5/19 و ساعت 8:54 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

هادی
هادی
شهادت هنر مردان خداست

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 7
مجموع بازدیدها: 138385
فهرست موضوعی یادداشت ها
انتخابات[4] . مکتب ایران و مکتب اسلام[3] . نابغه منوریل . نشانه های ماسونی در جام جهانی2010 . نمادهای ماسونی - مشهد مقدس! . هواپیمای جاسوسی "RQ170" . هولوکاست . یگان ویژه و ناکامی دراویش . یهود و یهود ستیزی . امام خمینی (ره) . بررسی ساختاری، یک خانواده محترم،‏ . بسیج دانشجویی . بنیاد شهید . پروژه 450 میلیون یورویی کیش . تخریب میدان انقلاب و مجسمه خروش ملت ایران . جریان یهودی سازی بازی لاکسر . حاشیه های تلخ از راهپیمایی با شکوه مردم تهران . حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به سه استفتاء . داعش،‌ عراق، تروریست . راهپیمایی روز قدس، سبزپوشان . ستارگان دو کوهه . سران فتنه - شهید . سید حسن نصراله، رفیق حریری، موساد . سیدحسن خمینی مصطفوی . سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان . شهدای اغتشاشات . شهرام جزایری و 98 میلیارد جزای نقدی . شهرداری تهران . شیخ اصلاحات . عاملین بمب گذاری حسینیه سیدالشهداء . عماد المغنیه . قبر «آمن‌هوتپ» . قربانیان ازلی . قیمت سیم کارت و خدمات، نسل سوم تلفن همراه، . کاهش خدمت سربازی . گروهک تروریستی . مشایی و جاسوسان بهایی . مشایی، عزل و نصب های اخیر، رئیس جمهور .
جستجو در صفحه

لینک دوستان
عاشق آسمونی
حقیقت مجازی
لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی)
دکتر رحمت سخنی
آخرالزمان و منتظران ظهور
یا امیر المومنین روحی فداک
.::نهان خانه ی دل::.
منجی بشر
..::* حامیان ولایت *::..
دوازدهمین سوارسرنوشت
امام مهدی (عج)
سکوت سبز
بوی سیب
موسسه موشن کپچرشهید آوینی
سرگرمی اطلاع رسانی شمیم یاس
اصل 110، اصل ولایت فقیه
«نجوای شبانه»
رایحه ظهور به مشام می رسد! از کجاست؟
من الغریب الی الحبیب
توشه آخرت
م ح ب ت
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
منتظرالمهدی
سردار شهید آقا مهدی زین الدین
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
سرود عرش
حاج رضوان
مرزداران عشق(ایران)
شقایق
در حسرت شهادت
شهید امر به معروف ونهی از منکر غلام رضا زوبونی
خورجین عشق
بر و بچه های ارزشی
سرزمین جالب و دیدنی...!!!
فاو.سرزمین رهایی
محمد شادانی
زازران همراه اخر
سلام بر عزیز دل حیدر
هامون و تفتان
دهاتی
شهید کریم برگی
وبلاگ شمیم انتظار
دو رکعت بندگی
اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای
یکی بود هنوزهم هست
دوستان کهن
جانم فدای رهبر
اللهم عجل لولیک الفرج...
افکارسادات افغانستان
صراط
غلط غولوت
فرهنگی وهنری ودانشجویی
فانوس
در تمنای وصال
واحد کرانه گمنام
به نام شهیدان خدایی
عاشقان علی و فاطمه
گوی و میدان
سرای حقیقت
اذله علی المومنین اعزه علی الکافرین .آیه 54 سوره مائده
سیمرغ
واژه های نارنجی
شهید دکتر مصطفی چمران
سردار شهید حسن خرازی
پایگاه تلاوت قرآن کریم
سردارشهید کاوه
باغ سیب سارنا
گرداب
خبرگزاری افق
جهان نیوز
رجانیوز
جوان آنلاین
عشق معنوی1
گامی به سوی بصیرت
سردار شهید مهدی زین الدین
سایت تخصصی دین پژوهی و فرقه شناسی
دانشنامه دین اسلام
یادداشتهای بی تکلف
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو