سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خداوندِ سبحان، شخصِ بی شرمِ گستاخِ بر گناهان را دشمن می دارد . [.امام علی علیه السلام]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 27

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، شهید حسن باقری را فردی با جمیع صفات نیک انسانی و نمونه یک فرمانده شجاع اسلام عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، سردار مرتضی صفاری در برنامه یادواره شهید حسن باقری که با عنوان «غلام‌حسین» شب گذشته در مجتمع فرهنگی کوثر به همت مرکز توسعه و تفکر شهید باقری برگزار شد، گفت: شهید حسن باقری از شاگردان ممتاز حضرت امام خمینی (ره) بود.
وی با اشاره به اینکه کار ماندگار حضرت امام خمینی (ره) در سال‌های اوج انقلاب، زنده کردن فرهنگ «نه شرقی و نه غربی بود»، افزود: در دفاع مقدس نیز فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان اسلام باعث زنده شدن اسلام ناب محمدی(ص) شد.
سردار صفاری با بیان این‌که در دفاع مقدس شهدای بنامی مانند همت‌ها، باکری‌ها، زین‌الدین‌ها و فرماندهان شجاعی چون رضایی‌ها و صیاد شیرازی‌ها داشتیم، گفت: با این وجود برخی از چهره‌ها محوری‌ترین نقش‌ها را در جبهه‌ها داشتند که به جرأت می‌توان سردار شهید حسن باقری را به عنوان یکی از این چهره‌های بزرگ نام برد.
وی تصریح کرد: تحول نظامی بزرگی که در جبهه ایجاد شد و در حال حاضر نیز همان تحول را در صنایع نظامی و عملکردهای جنگی مشاهده می‌کنیم، زمینه‌اش را شهید باقری به وجود‌ آورد.
سردار صفاری به شکست 4 عملیات ارتش در زمان بنی‌صدر که به روش کلاسیک می‌جنگیدند اشاره کرد و گفت: کار بزرگ شهید باقری پیدا کردن گمشده‌ای در جبهه‌ها بود که همان دشمن‌شناسی در زمان جنگ نام داشت.
وی با بیان این‌که شهید باقری دشمن‌شناسی را جمع کردن اطلاعات از دشمن می‌دانست، افزود: این شهید بزرگ با تحول بزرگی که در جبهه‌ها به وجود آورد پایه‌گذاری نیروهای اطلاعات و عملیات را میسر کرد.
سردار صفاری شهید باقری را یک انسان‌شناس عنوان کرد و گفت: این شهید بزرگ در قرارگاه "منتظران شهادت " یگان‌ها را ساماندهی کرده و از بین افراد، شخصیت‌هایی که استعداد خاصی برای هر نوع عملیات و یا جمع‌آوری اطلاعات از دشمن را داشتند، انتخاب می‌کرد.
وی اظهار داشت: در زمان بنی‌صدر به هیچ عنوان به سپاه سلاح داده نمی‌شد و با ابتکار شهید باقری که عنوان می‌کرد سلاح شما سپاهیان در دست دشمن است، تحول دیگری در جبهه به وجود آورده بود.
سردار صفاری با اشاره به این‌که اشراف پیدا کردن به منطقه جنگ، محورهای شناسایی و گرفتن آمار دقیق از نفرات و ادوات دشمن و حتی استراتژی دفاع و حمله دشمن از فعالیت‌ها و مهارت‌های شهید باقری بود، افزود: اسیر کردن دشمن برای گرفتن غنیمت‌های جنگی، عبور از رودخانه کرخه، حملات شبانه به دشمن، نام گذاشتن عملیات‌ها با عنوان‌های مذهبی و جنگ‌های غیرکلاسیک از ابتکارات شهید باقری بود.
وی با بیان این‌که ساماندهی نیروهای مردمی و بسیجی برای نفوذ به یگان‌های رزمی دشمن از ابتکارات دیگر شهید باقری بود، گفت: این شهید بزرگ توکل به خدا، دقت در مسائل نظامی و ریزبینی خاصی در جبهه‌ها داشت.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران اظهار داشت: جبهه‌های جنگ با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تمامأ مملو از نشاط، خنده و سرزندگی بود.
وی به تحول اساسی و تغییر بسیار زیاد در جبهه‌ها پس از عزل و فرار بنی‌صدر اشاره کرد و افزود: برادری و اخوت بین رزمندگان در پوشش فرهنگ دینی که نشئت گرفته از راه شهادت برای اسلام بود در آن زمان کاملاً مشهود و عینیت داشت.
سردار صفاری با بیان این‌که ارتش در آن زمان با طرح جنگ‌های غیرکلاسیک بسیار ناآشنا بود و این نوع جنگ‌ها را نوعی ریسک می‌دانست، گفت: عملیات طریق‌القدس دقیقأ طبق برنامه‌ریزی‌های طرح‌های جنگ کلاسیک از شکاف بین نیروهای عراق در جبهه‌ها انجام می‌شد.
وی با اشاره به این‌که طرح نام‌های علمیات‌های کربلای یک تا کربلای 12 از ابتکارات شهید باقری بود، افزود: بعد از عملیات بستان طراحی جنگ برای عقب‌نشینی دشمن بعثی با وسعت بسیار زیادی انجام شد.
سردار صفاری به فرماندهی شهید باقری در عملیات امیرالمؤمنین‌(ع) اشاره کرد و گفت: دشمن پس از شکست‌هایی که از رزمندگان اسلام متحمل شده بود، بسیار هوشیار عمل می‌کرد.
وی با بیان این‌که دشمن بعثی بسیار سعی داشت از اجرای عملیات فتح‌المبین جلوگیری کند، ادامه داد: با وجود هوشیاری و افزایش قدرت دشمن مراحل جنگ بسیار حالت سختی پیدا کرده بود و باید از طرف فرماندهان جبهه‌ها تدابیری اندیشه می‌شد.
سردار صفاری به مراجعت سردار رضایی با یک هواپیمای جنگی برای حضور وی خدمت حضرت امام خمینی(ره) برای گرفتن دستورات و تدابیر جدید جنگی در جبهه‌ها اشاره کرد و گفت: سردار رضایی پس از رسیدن به حضرت امام خمینی‌(ره) و توضیح و تشریح موقعیت جنگ با قوت قلب امام(ره) مواجه شدند و در نهایت حضرت امام (ره) با گرفتن استخاره که خوب نیز آمد حجت را برای انجام تمام کارها برای پیشروی و پیروزی علیه دشمن را صادر کردند.
وی با بیان این‌که شهید باقری در عملیات فتح‌المبین نقش بسیار اساسی را ایفا کرد و با تدبیر و دوراندیشی خاصی در وسط عملیات دستور رفتن به خرمشهر را صادر کرد، افزود: شهید باقری با تغییر مسیر عملیات و همچنین با رفتن به خرمشهر قصد سنجش هوشیاری و آمادگی دشمن بعثی را داشت.
سردار صفاری به اسارت گرفتن 15 هزار نفر اسیر در عملیات فتح‌المبین اشاره کرد و گفت: برای آزادسازی خرمشهر 4 مرحله عملیات انجام شد و در ادامه عملیات‌های "رمضان و محرم " نیز از ابتکارات شهید باقری به وفور دیده می‌شد.
وی با بیان این‌که افزایش گردان‌ها در فتح خرمشهر از دیگر ابتکارات شهید باقری بود، افزود: بعد از عملیات محرم فرماندهان قصد دیدن امام خمینی‌(ره) را داشتند ولی شهید باقری اصرار در تداوم انجام عملیات‌های بیش‌تر علیه دشمن را در برنامه‌های جنگ گنجانیده بود.
سردار صفاری با اشاره به این‌که شهید باقری همیشه تجهیزات کاملی از قبیل دوربین، نقشه، قطب‌نما و دیگر وسایل اطلاعاتی و شناسایی خود را همراه داشت، گفت: این شهید بزرگ قبل از انجام هر عملیاتی اصرار بسیار زیادی بر شناسایی کامل منطقه داشت تا از دادن تلفات زیاد و غافل‌گیری دشمن دور شویم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران به لحظه شهادت شهید باقری که خود نیز همراه این شهید بزرگ بوده است اشاره کرد و گفت: در لحظات شهادت شهید باقری با دیدن علائم و ذکر یا اباعبدالله‌الحسین(ع) مکرری که وی بیان می‌داشت یقین دارم این شهید بزرگ در لحظه شهادت امام حسین(ع) را رویت کر.
سردار صفاری با بیان این‌که در آخرین شناسایی با شهید باقری و شهید بقایی به منطقه خاصی رفته بودیم، افزود: این دو عزیز بر اثر اصابت خمپاره به درجه شهادت نائل آمدند و خود نیز بر اثر اصابت این خمپاره مجروح شدم.
وی با اشاره به فرهنگ جبهه، رهبری امام خمینی(ره) و ایمان رزمندگان اسلام گفت: در دفاع مقدس و همچنین در حال حاضر به چنان توانمندی‌هایی رسیده‌ایم که ابرقدرت‌های جهان به اصطلاح آمریکا جرأت تجاوز و تعدی به کشورمان را ندارند.
سردار صفاری در پایان خاطرنشان کرد: بومی‌سازی سلاح‌ها و همچنین نوع تاکتیک‌ غیرکلاسیک جنگی ایران رمز موفقیت در دفاع مقدس و حال حاضر است.
براساس این گزارش در طول برنامه یادواره شهید حسن باقری نماهنگ‌هایی با عنوان‌های تشریح کودکی این شهید بزرگ توسط مادرش و همچنین نماهنگ‌های دفاع مقدس برای جمع حاضر پخش شد.
بنابراین گزارش در انتهای برنامه نیز مسعود ده‌نمکی با بیان این‌که در هیچ یادواره‌ای از شهدا، روز تولد شهید را گرامی نمی‌دارند، گفت: گرامیداشت سالروز تولد شهید باقری بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
وی با تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان یادواره سالروز شهید حسن باقری ادامه داد: امیدوارم این برنامه الگویی برای تمام جامعه متدین کشور برای برگزاری چنین یادواره‌هایی برای شهدا شود.
بنابراین گزارش چون برنامه یادواره سردار شهید حسن باقری به مناسبت سالروز تولداین شهید بزرگ که با اعیاد میلاد‌های امام حسین(ع) و حضرت عباس‌(ع) مصادف گشت بود کیک تولدی نیز تهیه و توسط مادر این شهید بزرگ برش خورد.


 نوشته شده توسط هادی در دوشنبه 88/5/5 و ساعت 11:9 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

هادی
هادی
شهادت هنر مردان خداست

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 22
مجموع بازدیدها: 138612
فهرست موضوعی یادداشت ها
انتخابات[4] . مکتب ایران و مکتب اسلام[3] . نابغه منوریل . نشانه های ماسونی در جام جهانی2010 . نمادهای ماسونی - مشهد مقدس! . هواپیمای جاسوسی "RQ170" . هولوکاست . یگان ویژه و ناکامی دراویش . یهود و یهود ستیزی . امام خمینی (ره) . بررسی ساختاری، یک خانواده محترم،‏ . بسیج دانشجویی . بنیاد شهید . پروژه 450 میلیون یورویی کیش . تخریب میدان انقلاب و مجسمه خروش ملت ایران . جریان یهودی سازی بازی لاکسر . حاشیه های تلخ از راهپیمایی با شکوه مردم تهران . حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به سه استفتاء . داعش،‌ عراق، تروریست . راهپیمایی روز قدس، سبزپوشان . ستارگان دو کوهه . سران فتنه - شهید . سید حسن نصراله، رفیق حریری، موساد . سیدحسن خمینی مصطفوی . سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان . شهدای اغتشاشات . شهرام جزایری و 98 میلیارد جزای نقدی . شهرداری تهران . شیخ اصلاحات . عاملین بمب گذاری حسینیه سیدالشهداء . عماد المغنیه . قبر «آمن‌هوتپ» . قربانیان ازلی . قیمت سیم کارت و خدمات، نسل سوم تلفن همراه، . کاهش خدمت سربازی . گروهک تروریستی . مشایی و جاسوسان بهایی . مشایی، عزل و نصب های اخیر، رئیس جمهور .
جستجو در صفحه

لینک دوستان
عاشق آسمونی
حقیقت مجازی
لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی)
دکتر رحمت سخنی
آخرالزمان و منتظران ظهور
یا امیر المومنین روحی فداک
.::نهان خانه ی دل::.
منجی بشر
..::* حامیان ولایت *::..
دوازدهمین سوارسرنوشت
امام مهدی (عج)
سکوت سبز
بوی سیب
موسسه موشن کپچرشهید آوینی
سرگرمی اطلاع رسانی شمیم یاس
اصل 110، اصل ولایت فقیه
«نجوای شبانه»
رایحه ظهور به مشام می رسد! از کجاست؟
من الغریب الی الحبیب
توشه آخرت
م ح ب ت
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
منتظرالمهدی
سردار شهید آقا مهدی زین الدین
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
سرود عرش
حاج رضوان
مرزداران عشق(ایران)
شقایق
در حسرت شهادت
شهید امر به معروف ونهی از منکر غلام رضا زوبونی
خورجین عشق
بر و بچه های ارزشی
سرزمین جالب و دیدنی...!!!
فاو.سرزمین رهایی
محمد شادانی
زازران همراه اخر
سلام بر عزیز دل حیدر
هامون و تفتان
دهاتی
شهید کریم برگی
وبلاگ شمیم انتظار
دو رکعت بندگی
اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای
یکی بود هنوزهم هست
دوستان کهن
جانم فدای رهبر
اللهم عجل لولیک الفرج...
افکارسادات افغانستان
صراط
غلط غولوت
فرهنگی وهنری ودانشجویی
فانوس
در تمنای وصال
واحد کرانه گمنام
به نام شهیدان خدایی
عاشقان علی و فاطمه
گوی و میدان
سرای حقیقت
اذله علی المومنین اعزه علی الکافرین .آیه 54 سوره مائده
سیمرغ
واژه های نارنجی
شهید دکتر مصطفی چمران
سردار شهید حسن خرازی
پایگاه تلاوت قرآن کریم
سردارشهید کاوه
باغ سیب سارنا
گرداب
خبرگزاری افق
جهان نیوز
رجانیوز
جوان آنلاین
عشق معنوی1
گامی به سوی بصیرت
سردار شهید مهدی زین الدین
سایت تخصصی دین پژوهی و فرقه شناسی
دانشنامه دین اسلام
یادداشتهای بی تکلف
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو