سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و به پسر خود محمد بن حنفیه فرمود : ] پسرکم از درویشى بر تو ترسانم . پس ، از آن به خدا پناه بر که درویشى دین را زیان دارد و خرد را سرگردان کند و دشمنى پدید آرد . [نهج البلاغه]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

براساس اظهارات مسئولین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شخص وزیر، باید این اپراتور در ابتدای سال 88 آغاز به کار کند. اما حالا، یعنی در آغازین روزهای سال 88 هنوز تکلیف ضمانت‌های این پروژه عظیم مشخص نیست..مهلت پرداخت ضمانت این پروژه در حال اتمام است و شرکت اماراتی هنوز مبلغ سپرده را پرداخت نکرده است
 گذشت بیش از دو ماه از اعلام نتایج مزایده اپراتور سوم، حاکی از آن است که یک بار دیگر مشکلاتی در واگذاری این اپراتور به وجود آمده است.
در آخرین روز دی ماه کنسرسیوم تامین اتصالات، متشکل از یک شرکت متعلق به سازمان تامین اجتماعی و شرکت الاتصالات امارات متحده عربی به عنوان برنده این مناقصه اعلام شد. اما در حالی که مهلت پرداخت ضمانت این پروژه در حال اتمام است، گفته می‌شود شرکت اماراتی هنوز مبلغ سپرده را پرداخت نکرده و از سوی دیگر شریک ایرانی کنسرسیوم که سازمان تامین اجتماعی است، اظهار تمایل کرده که شریک خارجی پروژه تغییر کند و سپرده نیز به صورت ریالی محاسبه شود. این در حالی است که این تقاضای سازمان تامین اجتماعی در عمل خلاف قانون است.

آن‌چه از خبرها و اظهار نظرها مشخص می‌شود، آن است که اپراتور سوم حدود یک پنجم بازار تلفن همراه کشور را در اختیار خواهد گرفت و با انجام اقداماتی نظیر کاهش قیمت سیم کارت و خدمات، به رقیب اصلی اپراتورهای فعلی تبدیل می‌شود و می‌تواند 15 میلیون مشترک در داخل کشور داشته باشد. این اپراتور علاوه بر تاثیر مثبتی که بر بازار رقابتی مخابرات خواهد داشت، از جنبه دیگری نیز حائز اهمیت است.
 
باید توجه داشت که ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه، با راه‌اندازی اپراتور سوم میسر خواهد شد که این مساله می‌تواند اتفاق مهمی در بازار مخابرات منطقه باشد. علاوه بر آن پروژه‌ای با این حجم و قابلیت‌ها اصولا می‌تواند تاثیر غیرقابل انکاری را بر بازار این تکنولوژی در ایران داشته باشد که طبیعتا مخالفان و موافقان بی‌شماری دارد.

اما در نهایت، صرف‌نظر از کارایی و تحقق وعده‌ها باید توجه داشت که ورود سومین اپراتور یقینا تاثیر مطلوبی برای مصرف‌کنندگان به دنبال خواهد داشت.
 سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور حدود سه سال قبل در دیدار با وزیر ارتباطات ترکیه از شروع مطالعات مربوط به اپراتور سوم تلفن همراه ایران خبر داد. در آن زمان که مدت کوتاهی از برگزاری مناقصه اپراتور دوم و درگیری‌های ایران با اپراتور ترکسل می‌گذشت، طرح مساله در آن دیدار شایعه واگذاری اپراتور سوم به ترک‌ها را برسر زبان‌ها انداخت و پس از آن مساله مگافون روسیه مطرح شد.
 
بر اساس «ضوابط برگزاری مناقصه اپراتور سوم تلفن همراه» که در مورد نحوه سرمایه‌گذاری خارجی در اپراتور سوم بوده و به تصویب هیات دولت رسیده است، شرکت‌های خارجی می‌توانند 49 درصد در این اپراتور سرمایه‌گذاری کنند که بخش دیگر آن را سرمایه‌گذاران داخلی تشکیل می‌دهند. در ماه‌های ابتدایی سال 87 و گرماگرم رقابت‌ها، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد، بیش از 15 کشور از مناطق خاورمیانه، آسیای شرقی، آفریقا و کشورهای اروپایی برای حضور در اپراتور سوم تلفن همراه ایران اظهار علاقه کرده‌اند و در این مزایده حضور خواهند داشت. ترکیه‌ای‌ها، کره‌ای‌ها، اروپایی‌ها، کشورهای حاشیه خلیج فارس، آفریقایی‌ها، چینی‌ها و روس‌ها نام‌هایی بودند که در دو سال گذشته نام آن‌ها برای حضور در مزایده اپراتور سوم ایران به گوش می‌رسیدند، تا این که در تابستان سال جاری، حضور شرکت «مگافون» روسیه به عنوان سومین اپراتور تلفن همراه ایران قوت گرفت. اما در نهایت برنده این مزایده، اماراتی‌ها بودند. البته نباید فراموش کرد که مساله حضور اماراتی‌ها تا حدی هم رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت.

برنده شدن اماراتی‌ها حدودا مصادف بود با ادعاهای قدیمی آن‌ها در خصوص جزایر سه گانه، که همین امر موجب شد برخی از مسئولان سیاسی کشور در خصوص واگذاری اپراتور سوم به شریک خارجی که با ایران دچار مشکلات این چنینی است خودداری کنند. هر چند این اظهار نظرها نتوانست پای اماراتی‌ها را از اپراتور سوم قطع کند، اما عدم پرداخت ضمانت موردنظر این پروژه توسط اماراتی‌ها و پیشنهادهای شریک ایرانی که قاعدتا نفوذ بیشتری دارد، این نگرانی را افزایش داده که شاید این پروژه یک بار دیگر  عقب بیفتد.
 
گفتنی است براساس اظهارات مسئولین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شخص وزیر، باید این اپراتور در ابتدای سال 88 آغاز به کار کند. اما حالا، یعنی در آغازین روزهای سال 88 هنوز تکلیف ضمانت‌های این پروژه عظیم مشخص نیست.

 نوشته شده توسط هادی در شنبه 88/1/22 و ساعت 3:38 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

هادی
هادی
شهادت هنر مردان خداست

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 10
مجموع بازدیدها: 138417
فهرست موضوعی یادداشت ها
انتخابات[4] . مکتب ایران و مکتب اسلام[3] . نابغه منوریل . نشانه های ماسونی در جام جهانی2010 . نمادهای ماسونی - مشهد مقدس! . هواپیمای جاسوسی "RQ170" . هولوکاست . یگان ویژه و ناکامی دراویش . یهود و یهود ستیزی . امام خمینی (ره) . بررسی ساختاری، یک خانواده محترم،‏ . بسیج دانشجویی . بنیاد شهید . پروژه 450 میلیون یورویی کیش . تخریب میدان انقلاب و مجسمه خروش ملت ایران . جریان یهودی سازی بازی لاکسر . حاشیه های تلخ از راهپیمایی با شکوه مردم تهران . حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به سه استفتاء . داعش،‌ عراق، تروریست . راهپیمایی روز قدس، سبزپوشان . ستارگان دو کوهه . سران فتنه - شهید . سید حسن نصراله، رفیق حریری، موساد . سیدحسن خمینی مصطفوی . سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان . شهدای اغتشاشات . شهرام جزایری و 98 میلیارد جزای نقدی . شهرداری تهران . شیخ اصلاحات . عاملین بمب گذاری حسینیه سیدالشهداء . عماد المغنیه . قبر «آمن‌هوتپ» . قربانیان ازلی . قیمت سیم کارت و خدمات، نسل سوم تلفن همراه، . کاهش خدمت سربازی . گروهک تروریستی . مشایی و جاسوسان بهایی . مشایی، عزل و نصب های اخیر، رئیس جمهور .
جستجو در صفحه

لینک دوستان
عاشق آسمونی
حقیقت مجازی
لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی)
دکتر رحمت سخنی
آخرالزمان و منتظران ظهور
یا امیر المومنین روحی فداک
.::نهان خانه ی دل::.
منجی بشر
..::* حامیان ولایت *::..
دوازدهمین سوارسرنوشت
امام مهدی (عج)
سکوت سبز
بوی سیب
موسسه موشن کپچرشهید آوینی
سرگرمی اطلاع رسانی شمیم یاس
اصل 110، اصل ولایت فقیه
«نجوای شبانه»
رایحه ظهور به مشام می رسد! از کجاست؟
من الغریب الی الحبیب
توشه آخرت
م ح ب ت
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
منتظرالمهدی
سردار شهید آقا مهدی زین الدین
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
سرود عرش
حاج رضوان
مرزداران عشق(ایران)
شقایق
در حسرت شهادت
شهید امر به معروف ونهی از منکر غلام رضا زوبونی
خورجین عشق
بر و بچه های ارزشی
سرزمین جالب و دیدنی...!!!
فاو.سرزمین رهایی
محمد شادانی
زازران همراه اخر
سلام بر عزیز دل حیدر
هامون و تفتان
دهاتی
شهید کریم برگی
وبلاگ شمیم انتظار
دو رکعت بندگی
اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای
یکی بود هنوزهم هست
دوستان کهن
جانم فدای رهبر
اللهم عجل لولیک الفرج...
افکارسادات افغانستان
صراط
غلط غولوت
فرهنگی وهنری ودانشجویی
فانوس
در تمنای وصال
واحد کرانه گمنام
به نام شهیدان خدایی
عاشقان علی و فاطمه
گوی و میدان
سرای حقیقت
اذله علی المومنین اعزه علی الکافرین .آیه 54 سوره مائده
سیمرغ
واژه های نارنجی
شهید دکتر مصطفی چمران
سردار شهید حسن خرازی
پایگاه تلاوت قرآن کریم
سردارشهید کاوه
باغ سیب سارنا
گرداب
خبرگزاری افق
جهان نیوز
رجانیوز
جوان آنلاین
عشق معنوی1
گامی به سوی بصیرت
سردار شهید مهدی زین الدین
سایت تخصصی دین پژوهی و فرقه شناسی
دانشنامه دین اسلام
یادداشتهای بی تکلف
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو