سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دانش دو گونه است : دین شناسی و کالبد شناسی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 19

خبرگزاری فارس: معاون ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکا گفت: در صورت حماقت آمریکا از هر نقطه‌ای که آسیب ببینیم آنجا را ویران و با هر اقدامی مقابله به مثل خواهیم کرد و اگر واشنگتن آغازگر جنگ باشد مطمنئا توان پایان دادن بدان را نخواهد داشت.به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سید مسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، ایران هراسی را ابزاری برای اجرای مقاصد آمریکا و صهیونیست ها درمنطقه دانست و گفت: اگر اینها در منطقه نباشند، کشورهای منطقه هیچ مشکلی با یکدیگر نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند منافع منطقه را تامین کند، خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه باید با همکاری و تعامل امنیت خود را تامین کرده و ارتقا دهند.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: تامین منافع کشورهای منطقه در همه عرصه‌ها از جمله سیاسی، دیپلماسی، اعتقادی، اطلاعاتی، امنیتی و نظامی منوط به همکاری‌های دسته جمعی است.
جزایری اظهار داشت: رویکرد همه کشورهای منطقه به یکدیگر باید مثبت و دافع بیگانگان باشد و در این صورت در منطقه محیطی آرام و روبه رشد خواهیم داشت.
وی افزود: دیدگاه مردم مسلمان منطقه مطابق آموزه‌های دینی و اسلامی است که هرگونه تعدی و تجاوز به کشورهای دیگر را منع و بر زندگی مسالمت آمیز تاکید می‌کند.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با شیطنت آمریکا آغاز شد، افزود: تفکرات جنگ طلبی و تجاوزگری، تفکراتی آمریکایی و صهیونیستی است که تجاوز و اشغالگری را به عنوان یک نسخه رایج می پیچد.
جزایری با ابراز تاسف از اینکه برخی از کشورهای منطقه با آمریکا در زمینه پروژه ایران هراسی همکاری می‌کنند، گفت: این در حالی است که ایران بارها به کشورهای منطقه توصیه کرده است با ایجاد پیمان‌های مشترک، تواناهایی‌ها را یک سو کرده و با دشمن بیگانه مقابله کنیم نه این که علیه کشورهای منطقه و خودمان وارد عمل شویم.
وی تصریح کرد: نباید تحت تاثیر عملیات روانی آمریکا جای دوست و دشمن با یکدیگر عوض شود بلکه نخبگان و خواص کشورهای عربی در این مسیر مسئولیت و رسالت تاریخی دارند و دولتمردان نیز باید در سیاست‌های خود تجدید نظر کنند و در برابر دشمن متحد شوند.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که ایران کشوری قدرتمند و اثر گذار است، خاطرنشان کرد: ما بارها نگرانی خود را از اقدامات خصمانه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی علیه منافع جمعی کشورهای منطقه ابراز کرده و آمریکا را نیز بلای خانمانسوز در عراق می‌دانیم که سیاست اشغالگری آن موجب شده عراق از نظر عمران و آبادانی سالها به عقب برود.
جزایری با اشاره به جنایت‌های روز افزون واشنگتن و ناتو در افغانستان اظهار داشت: طبیعی است اگر افغانها برای برون رفت از این بحران از ما کمک بخواهند به آنها کمک می کنیم همانگونه که به مردم عراق نیز کمک می کنیم و این مساله به هیچ وجه به معنی همکاری با آمریکا نیست بلکه در راستای کمک به حل مشکلات مردم این دو کشور است.
وی درباره مذاکره با آمریکا خاطرنشان کرد: ایران هیچگاه از مذاکره فرار نمی‌کند زیرا دارای منطقی روشن و مبتنی بر آموزه‌های دینی، حق طلبی و عدالت است اما مذاکره دارای شرایطی است که باید رعایت شود از جمله اینکه باید عادلانه و برابر و نه بر اساس سیاست چماق و هویج باشد.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح گفت: پیش از مذاکره آمریکا باید تمام بدهی‌های مادی و معنوی خود به ایران را بپردازد و در این صورت یک گفت‌وگو و حرکت رو به جلویی خواهیم داشت.
جزایری با اشاره به جنگ روانی آمریکا از طریق تهدیدهای نظامی اظهار داشت: هدف تهدیدهای نظامی آمریکا، بحرانی کردن منطقه و زمینه سازی برای تجارت اسلحه و فروش جنگ افزار است.
وی افزود: آمریکا همچنین برای تسلط بیشتر بر مسایل داخلی خود همواره نیاز به یک دشمن بزرگ دارد که زمانی شوروی بود و هم اکنون به دروغ علیه ایران تبلیغ می‌کند.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: از سویی خوی استکباری آمریکا همواره اینگونه بوده که هر زمان بتواند به کشوری تعدی و تجاوز کند، حتما اقدام خواهد کرد همانطوری که در عراق، افغانستان و خیلی از کشورهای دیگر در مناطق مختلف جهان شاهد بوده‌ایم.
جزایری با بیان اینکه آمریکا با مشکلات داخلی و بین المللی مختلفی مواجه است لذا قادر نیست اقدام نظامی جدیدی را صورت دهد، گفت: در صورتیکه آمریکا مرتکب این اشتباه تاریخی و بزرگ شود و جنگ را آغاز کند مدیریت این جنگ با آن نخواهد بود.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح درباره احتمال حمله هوایی آمریکا تصریح کرد: دوران زدن از طریق حمله هوایی و فرار کردن تمام شده و خود آمریکایی ها نیز این مساله را خوب می‌دانند که مدل دفاعی ایران در برابر آنها صفر و صد است یعنی ما بر اساس آموزه‌های دینی شروع کننده نخواهیم بود و صد نیز یعنی دفاع ما دفاعی ویرانگر، گسترده، عمیق و پیچیده خواهد بود.
جزایری اظهار داشت: در صورت حماقت آمریکا از هر نقطه‌ای که آسیب ببینیم آنجا را ویران و با هر اقدامی مقابل به مثل خواهیم کرد و اگر واشنگتن آغازگر جنگ باشد مطمنئا توان پایان دادن بدان را نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه ما باید همواره در برابر کشورها و رژیم‌هایی مانند آمریکا و اسراییل آمادگی دفاعی و نظامی داشته باشیم، افزود: تهدیدهای نظامی با هدف ایجاد عملیات روانی برای تصویب قطعنامه 1929 بوده است زیرا آمریکا و همپیمانانش بر این تصورهستند که با این قطعنامه می‌توانند ایران را به تسلیم وادارند.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: آنها به دنبال این هستند که از یک طرف فشارهای سیاسی و اقتصادی وارد کنند و از طرفی با تهدیدات نظامی ایران را وادار به صرف نظر از حقوق مشروع خود کنند اما می‌دانند که این خواب آنها تعبیر نخواهد شد.
جزیرای در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ضعف و پوشالی بودن توان نظامی و ارتش رژیم صهیونیستی هم اکنون برای افکار عمومی منطقه آشکار شده است زیرا تجربه این رژیم در دو جنگ اخیر 22 و 33 روزه ثابت کرد از توان لازم برخوردار نیست و حتی با حمایت های آشکار آمریکا و دیگر کشورها نتوانست در برابر حزب الله لبنان و جنبش حماس در فلسطین مقاومت کند.
وی با بیان اینکه جهانیان فرار صهیونیست‌ها از جنوب لبنان و همچنین در جنگ غزه را به وضوح مشاهده کردند، تصریح کرد: مطمئنا رژیم صهیونیستی در برابر توانمندی ایران هیچ شانسی نخواهد داشت و شکست خواهد خورد.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح هدف واشنگتن از ایجاد ایران هراسی در منطقه را اجرای نقشه ها و مقاصد خود در منطقه دانست و اظهار داشت: از جمله کارهایی که آمریکایی‌ها در این مدت انجام داده‌اند این بود که از طریق یک پروژه دائم و مستمر عملیات روانی این گونه القا کنند که ایران دشمن است و این در حالی می‌باشد که رژیم صهیونیستی بیش از 60 سال است که مزاحم کشورهای منطقه است.
وی با بیان اینکه آمریکا در تلاش برای عوض کردن جای دوست و دشمن است، خاطرنشان کرد: آمریکا در تلاش است که ایران را که کشوری مسلمان و از علایق مشترکی با همه کشورهای منطقه برخوردار است، به عنوان دشمن معرفی کند و رژیم صهیونیستی را که یک اشغالگر است به عنوان دوست جا بزند؛ تا بدین وسیله مقاصد خود را در منطقه محقق سازند.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: حقیقت ایران هراسی را باید در تقابل دو دیدگاه و دو ایدئولوژی دید؛ مکتب اسلام ناب محمدی در برابر لیبرال دموکراسی آمریکایی قرار گرفته و به نظرمن ریشه اصلی این برخورد و تقابل و دشمنی آمریکا و استکبار جهانی را باید در این مطلب اساسی جست وجو کرد.
جزایری افزود: آمریکا تلاش می‌کند از یک طرف ایران را در حیطه خودش قرار دهد و از طرفی مانع شود که اقتدار ایران و تلاش های صلح جویانه برای بسط عدالت در منطقه جاری و ساری شود.
وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب ما بجز دشمنی از ناحیه برخی کشورها و در راس آنها آمریکا چیزی ندیدیم، تاکید کرد: تاریخ 30 ساله که مدارک فراوان آن براحتی در دسترس است نشان می دهد که ایران همواره بدنبال دوستی و مشارکت در منطقه بوده، ولی درمقابل غیر از این بوده است.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، رژیم صهیونیستی را دشمن بزرگ و مشترک همه کشورهای منطقه دانست و گفت: آمریکایی‌ها بارها به صراحت اعلام می‌کنند که علیه ایران اقدام نظامی خواهیم کرد، آیا نباید به ایران حق داد که تمهیدات لازم دفاعی را در نظر بگیرد؟ آیا به ایران حق نمی‌دهید که رزمایش‌های دفاعی طراحی و اجرا کند تا بتواند از مرزهای خود دفاع کند.
جزایری افزود: طبیعی است هر قدر ایران در زمینه دفاعی قدرتمند شود و بتواند عناصر دفاعی خود را سر پا نگهدارد هم به نفع خود و هم به نفع کشورهای منطقه است.
وی در پاسخ به سئوالی درباره خواسته ایران از کشورهای عربی برای جلوگیری از عملی شدن اهداف شوم آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس اظهار داشت: از لحاظ سیاسی و دیپلماسی همواره پیام‌هایی که از ناحیه جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود پیام‌های دوستانه و صلح آمیز است و ما بارها تمایل خودمان را برای اینکه بتوانیم اقدامات، تمرینات و رزمایش‌های مشترک با همدیگر داشته باشیم، اعلام کرده‌ایم.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اقتدار، استقلال، آزادی، امنیت پویا، رفاه و آسایش هر کدام از کشورهای منطقه مساوی است با امنیت، آسایش و اقتدار سایر کشورها و جمهوری اسلامی هم از این قاعده مستثنی نیست.
جزایری تصریح کرد: اگر عراق از قوام لازم برخوردار باشد اگر کویت، بحرین، عربستان سعودی و سایر کشورها هیچ مشکل سیاسی، امنیتی و اجتماعی نداشته باشند این امر باعث قوام مجموعه منطقه ما می‌شود.
وی ادامه داد: حمایت ایران از این مساله طبیعی است، ولی غیر طبیعی آن است که یک نیروی بیگانه وارد منطقه شود و اوضاع و آرامش منطقه را به هم زند.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه آمریکا اکنون در حال اداره دو جنگ درمنطقه است، گفت: آمریکایی‌ها معکوس سازی می‌کنند؛ یعنی بجای اینکه شما از آمریکا سئوال کنید که در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس چه می کنید آنها از ما سئوال می کنند که شما ایرانی‌ها در اینجا چه می‌کنید؟ اگر هر کشور دیگری برخلاف منویات آمریکایی ها حرکت کند حتما آمریکایی ها از آن همین سئوال را خواهند پرسید.
جزایری افزود: آمریکایی‌ها با امپریالیسم رسانه‌ای این فکر باطل را سراسری و آن را به یک سئوال بزرگ تبدیل می کنند؛ ولی واقعیت موضوع دیگری است و آن اینکه ما به این منطقه تعلق داریم و همه بیگانگان باید در مراوداتشان تجدید نظرکنند.
وی با اشاره به ادعاها و جوسازی های آمریکا درباره دخالت ایران در عراق و افغانستان گفت: آمریکا یک نیروی متجاوز و اشغالگر است و من خطاب به دولتها و مردم منطقه عرض می کنم، با وجود اینکه این همه جوسازی شده چه مدرک و سندی ارائه شده است؟ جمهوری اسلامی در کجا دخالت بیجا داشته است؟ نشان بدهید.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با بیان اینکه این یک تبلیغات کاذب و عملیات روانی گسترده است، اظهار داشت: اتحاد ایران و کشورهای منطقه منجر به ایجاد یک قدرت می‌شود که آمریکایی‌ها هرگز مایل نیستند این قدرت به وجود بیاید؛ زیرا این قدرت یک عامل مقاومت جمعی در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و رژیم صهونیستی خواهد بود.

 


 نوشته شده توسط هادی در دوشنبه 89/5/25 و ساعت 4:3 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

هادی
هادی
شهادت هنر مردان خداست

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 6
مجموع بازدیدها: 138479
فهرست موضوعی یادداشت ها
انتخابات[4] . مکتب ایران و مکتب اسلام[3] . نابغه منوریل . نشانه های ماسونی در جام جهانی2010 . نمادهای ماسونی - مشهد مقدس! . هواپیمای جاسوسی "RQ170" . هولوکاست . یگان ویژه و ناکامی دراویش . یهود و یهود ستیزی . امام خمینی (ره) . بررسی ساختاری، یک خانواده محترم،‏ . بسیج دانشجویی . بنیاد شهید . پروژه 450 میلیون یورویی کیش . تخریب میدان انقلاب و مجسمه خروش ملت ایران . جریان یهودی سازی بازی لاکسر . حاشیه های تلخ از راهپیمایی با شکوه مردم تهران . حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به سه استفتاء . داعش،‌ عراق، تروریست . راهپیمایی روز قدس، سبزپوشان . ستارگان دو کوهه . سران فتنه - شهید . سید حسن نصراله، رفیق حریری، موساد . سیدحسن خمینی مصطفوی . سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان . شهدای اغتشاشات . شهرام جزایری و 98 میلیارد جزای نقدی . شهرداری تهران . شیخ اصلاحات . عاملین بمب گذاری حسینیه سیدالشهداء . عماد المغنیه . قبر «آمن‌هوتپ» . قربانیان ازلی . قیمت سیم کارت و خدمات، نسل سوم تلفن همراه، . کاهش خدمت سربازی . گروهک تروریستی . مشایی و جاسوسان بهایی . مشایی، عزل و نصب های اخیر، رئیس جمهور .
جستجو در صفحه

لینک دوستان
عاشق آسمونی
حقیقت مجازی
لحظه های آبی( دلسروده های فضل ا... قاسمی)
دکتر رحمت سخنی
آخرالزمان و منتظران ظهور
یا امیر المومنین روحی فداک
.::نهان خانه ی دل::.
منجی بشر
..::* حامیان ولایت *::..
دوازدهمین سوارسرنوشت
امام مهدی (عج)
سکوت سبز
بوی سیب
موسسه موشن کپچرشهید آوینی
سرگرمی اطلاع رسانی شمیم یاس
اصل 110، اصل ولایت فقیه
«نجوای شبانه»
رایحه ظهور به مشام می رسد! از کجاست؟
من الغریب الی الحبیب
توشه آخرت
م ح ب ت
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
منتظرالمهدی
سردار شهید آقا مهدی زین الدین
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
سرود عرش
حاج رضوان
مرزداران عشق(ایران)
شقایق
در حسرت شهادت
شهید امر به معروف ونهی از منکر غلام رضا زوبونی
خورجین عشق
بر و بچه های ارزشی
سرزمین جالب و دیدنی...!!!
فاو.سرزمین رهایی
محمد شادانی
زازران همراه اخر
سلام بر عزیز دل حیدر
هامون و تفتان
دهاتی
شهید کریم برگی
وبلاگ شمیم انتظار
دو رکعت بندگی
اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای
یکی بود هنوزهم هست
دوستان کهن
جانم فدای رهبر
اللهم عجل لولیک الفرج...
افکارسادات افغانستان
صراط
غلط غولوت
فرهنگی وهنری ودانشجویی
فانوس
در تمنای وصال
واحد کرانه گمنام
به نام شهیدان خدایی
عاشقان علی و فاطمه
گوی و میدان
سرای حقیقت
اذله علی المومنین اعزه علی الکافرین .آیه 54 سوره مائده
سیمرغ
واژه های نارنجی
شهید دکتر مصطفی چمران
سردار شهید حسن خرازی
پایگاه تلاوت قرآن کریم
سردارشهید کاوه
باغ سیب سارنا
گرداب
خبرگزاری افق
جهان نیوز
رجانیوز
جوان آنلاین
عشق معنوی1
گامی به سوی بصیرت
سردار شهید مهدی زین الدین
سایت تخصصی دین پژوهی و فرقه شناسی
دانشنامه دین اسلام
یادداشتهای بی تکلف
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو