هادی
آنچه مردم در کمال ناباوری شاهد آن بودند، خود نمایی ستاره شش پر اسراییل در پوشش سازه مذکور است! سازهای که البته تصویر یک گل پنج پر در وسط آن دیده میشود. اما این گل پنجپر در محاصره شش جهتهی مثلثهایی که در کنار هم چیده شدهاند و در کنار هم صدها ستاره داوود پدید آوردهاند که کل سطح سازه میدان انقلاب! را پوشش دادهاند.از روزی که کار تخریب میدان انقلاب و مجسمه خروش ملت ایران آغاز شد، بسیاری سوالی در ذهن داشتند که قرار است با این همه هزینه چه اتفاقی در این میدان بیافتد؟! میدانی که برای ایرانیان خاطره انگیز و غرورآفرین و یادآور شکوه و عظمت این امت بوده و شور و خروش و غرور و غیرت مردم در آن به تصویر کشیده شده است. میدانی که فقط برای تهرانیها نبوده و متعلق است به همه ایرانیان. میدانی که همیشه میعادگاه صحنههای باشکوه برای ملت بزرگ ایران بوده است.
کار ساخت میدان از یک سازه منحنی وار شروع شد که برخی نقل قولها برای دفاع از این سازه مدعی بوده و هستند که این فرم نماد هنر ایرانیان است. در حالی که این حرف ادعایی بیش نبوده و نیازمند مراجعه به فرهنگ معماری ایرانی و بررسی فرمهای بکار رفته در آن است تا میزان قرابت آنها را با فرم سازه مذکور مشخص نماید.
با این همه سوالی که در مقابل این مدعیان موجود است این است که به راستی اگر عزیزان متولی، اینقدر نگران فرمهای اصیل ایرانی هستند چرا در مورد فرم هرمی مثلثی جدید مجلس شورای اسلامی نگران نیستند و آیا میشود پاسخگوی این موضوع باشند که این فرم در کجای فرهنگ معماری ما جا دارد؟!
فرمی که بسیاری را به یاد هرمهای ماسونی می اندازد با این وجود اما اصل ماجرا از زمانی آغاز شد که نماکاری و نازک کاری این سازه آغاز گردید. زیرا مفاهیم و نمادهای اصلی آرام آرام خود را از نقشههای روی کاغذ به صحنه دیدگاه مردم و عرصه عمومی کشاندند؛ و آنچه مردم در کمال ناباوری شاهد آن بودند، خود نمایی ستاره شش پر اسراییل در پوشش سازه مذکور است! سازهای که البته تصویر یک گل پنج پر در وسط آن دیده میشود. اما این گل پنجپر در محاصره شش جهتهی مثلثهایی که در کنار هم چیده شدهاند و در کنار هم صدها ستاره داوود پدید آوردهاند که کل سطح سازه میدان انقلاب! را پوشش دادهاند.
آنچه امروز در میدان انقلاب اسلامی به چشم می آید صدها ستاره شش پری است که در قلب پرچم نحس رژیم غاصب اسراییل جای گرفته است و برای صهیونیستها دارای مفاهیم ویژهای است. حال سوال اینجاست که این اتفاق به دلیل بیاطلاعی یا بیتوجهی هنرمند طراح و مسؤلین مربوطه موضوع بوده ؟ که به این آشکاری مورد غفلت واقع شده است یا در این بین واقعا تعمدی وجود داشته است؟!
اتفاقی که با کمال تاسف بعد از اجرایی شدن و صرف هزینههایی گزاف از بیت المال صورت گرفته و این روزها شاهد خودنمایی این نماد منحوس در مرکز و قلب استراتژیک تهران بزرگ هستیم. و سوال دیگری نیز که مسئولین باید پاسخگوی آن باشند این است که آیا علایم و نمادهای رایج در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما جوابگوی نیاز طراح در بر آوردن خواسته های طراحی اش نبوده است که وی را بر آن داشته از این نشانه استفاده کند!؟ ستاره هشت پری که در اکثر بناهای فرهنگی و اصیل ایرانی بکار رفته ایرانیتر و اسلامیتر است یا ستاره شش پر اسراییلی؟!
لازم به یادآوری است که مقام معظم رهبری در بیاناتی که در هفدهمین اجلاس سراسرى نماز در تاریخ????/??/?? ارتباط با استفاده از نماد هابیان فرموده بودند به مسئولین متذکر این موضوع شده بودند که
"صهیونیستها هر نقطهى دنیا که خواستند یک ساختمانى بسازند، آن علامت نحس ستارهى داوود را سعى کردند یکجورى رویش تثبیت کنند. کار سیاسىشان اینجورى است."